loading...
خونه فروشگاه
پولدار شو

بلدرچین یک نوع از پرندگان گروه ماکیان هست که چه از لحاظ سبد تغذیه خانواده ها و چه از طریق پرورش و نگهداری جای بسیار بزرگی را در صنعت کسب و کار و درآمد باز کرده است.دو دلیل بزرگ برای نیومدن توی این راه، یکی عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافی چه در مورد خود بلدرچین هست و دلیل دیگری این که بازار و تجهیزات و سرمایه لازم برای این پرنده را کسی نمی دونه و یا اطلاعات در موردش کم هست به همین خاطر شک و نگرانی از وضعیت الان جامعه و بازار باعث می شه به سمت این شغل و کارافرینی و کسب در آمد نیایم و این سوال رو از خودتون می پرسید من که سرمایه لازم و کافی ندارم، یا خب چه طور محصولاتش رو بفروشم و یا فلانی وارد این کار شد خب ضرر کرد و جملات مشابه و تکراری دیگه که انگیزه شمارو می گیره و ترغیب نمیشید در این باره خوب عمل کنید.

پیشنهاد کارشناسان سایت پولدارشو اینه که در درجه اول شمارو آشنا کنه با این نوع پرنده و سپس راه های کاربردی پیش پای شما بذاره و همین طور حمایت تون کنه و با تجربه و مطالعه و تحقیق و پزوهش کارشناسان تیم به سمت یک کارآفرنی موفق گام بردارید پس اگر از هجوم مطالب زیاد و محدود و ناقص توی بازار خسته شدید و نمیدونید یا نگران و دو دل هستید این مقاله ی ما رو بخونید و بعد از پردازش نکات کاربردی و کلیدی، تصمیم تون رو واسه رفتن به سمت راه اندازی یه سالن یا مزرعه پرورش بگیرید چون ما قول میدیم تا ته مسیر با شما باشیم.

 

چرا پرورش بلدرچین را انتخاب کرده ایم؟

جواب این سوال رو با، خصوصیات ظاهری،اهمیت محصولات، مقدار و زمان لازم برای نگهداری این پرنده، سرمایه مورد نیاز اولیه، شروع می کنیم و در ادامه به تک تک این موضوعات می پردازیم.

 

خصوصیات ظاهری بلدرچین

با دانستن و آگاهی از خصوصیات ظاهری ، این حس علاقه در شما به وجود می آید که آیا تمایل به نگهداری از این پرنده دارید یا نه؟که یکی از شرط های اصلی در نگهداری و پرورش یک نوع از پرندگان یا ماکیان علاقه می باشد که در اینجا ما خصوصیات ظاهری را تا حد معمول برای شما عزیزان توضیح می دهیم.

بلدرچین پرنده ای از گروه ماکیانان سانان و از خانواده قرقاول ها می باشد جثه ای کوچک و زندگی روی زمین را ترجیح می دهد در گاهی اوقات پروازهایی سریع و کوتاه دارد، نوع ماده پرهای سینه اش خالدار و نوع نر با پرهای سینه قهوه ای وجود دارند، طول بدن ۱۶ تا ۱۸ سانتی متر می رسد و وزن نر و ماده با هم متفاوت است ماده ها سنگین تر می باشند، نرها ۸۵ تا ۱۱۰ گرم و ماده ها تا ۱۲۰ گرم می رسند، به علت رشد سریع در سن دو ماهگی به تولید مثل و بلوغ می رسند و ۱۰۰ تخم به مدت ۵ الی ۷ ماه می گذارند که از این تعداد ۷۵ تخم به جوجه تبدیل می شود.

 

نکته: اهمیت اصلی در نوع ظاهر بلدرچین به جثه کوچک و مقدار مساحت نگهداری کم مورد نیاز و هم چنین رسیدن سریع به سن بلوغ و تولید مثل، یکی از مزایای برتر دیگر نسبت به بقیه پرندگان است.

 

اهمیت محصولات پرورش

به دلایل زیادی یکی از موارد مورد انتخابی ما برای پرورش که بلدرچین را انتخاب کرده ایم اهمیت گوشت، تخم این پرنده است که پرورش دهنده با فروش تخم آنها یا رسیدن به مرحله پرواری و فروش گوشت آنها می تواند به کسب درآمد بسیار بالایی برسد ابتدا اهمیت تخم و سپس گوشت را توضیح می دهیم.

 

خاصیت و مزایای تخم بلدرچین

اگر بخواهیم به طور کامل اهمیت خوردن تخم بلدرچین را توضیح دهیم از دایره زمان و کلمات و مقاله ما خارج می باشد و به صورت یک مقاله دیگر باید به اهمیت این محصول پرداخت پس در اینجا به صورت خلاصه و کاربردی می پردازیم.

-یک منبع غنی و با ارزش از ویتامین ها (۶ برابر تخم مرغ ویتامین ب ۱۲ و ۱۵ برابر تخم مرغ ویتامین ب ۲ دارد).

-نسبت به تخم مرغ ۵ برابر فسفر دارد.

-نسبت به تخم مرغ ۷ برابر آهن دارد.

-منبع غنی امگا ۳ و برای تقویت هوش و حافظه

-کلسترول بسیار بسیار پایین

-تنظیم سیکل خواب

-تقویت سیستم دفاعی بدن

-منبع غنی پروتیین برای تغذیه ورزشکاران و بدنسازان

-درمان بیماری های قلبی، کلیوی، گوارشی و کبدی

-کاملا ارگانیک و سالم بدون هیچ گونه آنتی بیوتیک و دارو های رشد (چون بلدرچین نسبت به شرایط آب و هوایی و بیماری ها بسیار مقاوم است).

در جدول زیر مقدار ترکیبات را در ۱۰۰ گرم تخم بلدرچین را مشاهده کنید.

 

ترکیب تخم    میانگین
آب ۳ تا ۸
چربی ۱تا ۴
پروتیین ۱تا ۶
کربوهیدرات ۱
مواد معدنی ۱/۱
کالری ۱۶۱
کلسترول (میلی گرم) ۸۴۴

 

نکته: پس با توجه به جثه کوچک تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ بسیار با ارزش می باشد و خوردن آن به تمامی افراد و سنین مختلف توصیه می شود.

 

خاصیت و مزایای گوشت بلدرچین

به علت فعالیت و جنب و جوش بسیار زیاد در بلدرچین گلیکوزن در ماهیچه ذخیره می شود به همین خاطر بسیار گوشت لذیذ می شود و بعد از طبخ غذا به صورت رشته رشته در نمی آیند و ظاهر خود را حفظ می کنند که این امر خود کمک بسیار زیادی برای غذای مهمانی ها و رستوران ها می کند و منبه خوب و بسیار زیاد فسفر، روی، آهن و پروتیین می باشد که با استفاده از جدول زیر می توانید ترکیبات اصلی گوشت بلدرچین را در ۱۰۰ گرم را مشاهده کنید.

 

ترکیب گوشت     میانگین
آب(درصد) ۶۵/۶۲
چربی(درصد) ۳/۳
پروتیین ۲۶
مواد معدنی ۶/۳
کالری ۸۰

 

مقدار و زمان مورد نیاز برای پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین مثل بقیه طیور و حیوانات نیازمند مراقبت و گذاشتن زمان لازم برای دادن آب و دانه و رعایت کردن موارد بهداشتی آنهاست و به تعداد و مکان شما بستگی دارد گاهی یک پرورش دهنده با تعداد کمی شروع به این کار کرده و در کنار این کار به فعالیت های دیگری هم مشغول است اما گاهی یک پرورش دهنده با یک مزرعه و سالن مواجه است و نیاز به زمان و وقت زیادی دارد توصیه ی ما این است اگر ابتدای کار هستید و هیچ تجربه و شناختی ندارید با تعداد کم شروع کنید تا تجربه ارتباط و روش تغذیه دادن و یا حتی کنترل بیماری و محیط آنها دست تان بیاید.

 

سرمایه ی اولیه جهت شروع پرورش

پرورش بلدرچین یا هر پرنده ی دیگری نیاز به سرمایه هنگفت و زیاد نیست پس بستگی به توانایی مالی خودتان قدم بردارید گاهی یک پرورش دهنده با آوردن و خریدن چند مولد شروع به این کار می کند که اگر محیط و تغذیه و شرایط را به درستی رعایت کند در نسل دوم دوبرابر و سپس چند برابر می شود و گاهی یک پرورش دهنده با یک وام و چندمیلیون و خرید تجهیزات بزرگ و با کیفیت شروع می کند هر دو حالت نیازمند آگاهی و شناخت نسبت به بلدرچین و نحوه و اصول پرورش و فروش محصول دارد پس سخت نگیرید و بهانه ها را کنار بگذارید و با همان سرمایه اندک هم اگر علاقه مند در این کار هستید شروع کنید

 

بهترین نوع پرورش بلدرچین

با توجه به گونه های بسیار زیادی که دارد اما در کشور ما و یا در صنعت پرورش دو نوع بهتر است جهت محصولات تخم و یا گوشت بلدرچین استفاده و در سالن های پرورش نگهداری و تکثیر شود.

-بلدرچین ژاپنی

-بلدرچین معمولی

 

 

شروع پرورش بلدرچین

با توجه به مطالب فوق بدون شک مخاطب ما تصمیم بر این امر گرفت که می تواند شروع به پرورش و تکثیر این پرنده داشته باشد حال ما قدم بعدی تصمیم شمارا با هم بر میداریم و تجهیزات لازم برای یک پرورش دهنده را توضیح می دهیم.

-مکان کافی برای پرورش بستگی به تعداد شما دارد گاهی پرورش دهنده ما از فضای حیاط خانه یا محوطه ای که در روستا دارد شروع می کند و در بعضی مواقع حتی از بالکن خانه استفاده می کند و پرورش دهنده ی دیگری یک سالن یا زمین اجاره و تهیه می کند که در هر چند صورت تجهیزات اولیه خوب است در اینجا پیشنهاد بهتر ما این است بر روی بستر و زمین بلدرچین خود را پرورش دهید و به ازای هر ۸ عدد بلدرچین ۱ مترمکعب مساحت کافی است.

-پرنده انتخابی ما چون پروازی است باید از فنس و توری برای سقف ان استفاده کنید.

-بلدرچین نسبت به شرایط مقاوم است اما نسبت به رطوبت و خشکی زیاد تا حدودی حساس است می توانید اگر در مناطق سردسیری هستید از هیتر یا گرمایشی بزرگ و یا اگر در مناطق گرمسیری هستید می توانید از کولر یا سیستم سرمایشی بزرگ بر اساس متراژ سالن خود استفاده کنید و همین طور جهت تهویه بهتر می توانید از فن هم استفاده کنید.

-تهیه دانه خوری و آب خوری

-دستگاه جوجه کشی که بر اساس نیاز و چشم انداز مسیر کار پرورش دهنده تهیه می شود گاهی یک پرورش دهنده با مولد ها شروع می کند و تکثیر می کند نوع دیگه جوجه های نابالغ تهیه شده و نگهداری می شود تا به بلدرچین پروراری برسد و گوشت آن را به فروش می رساند و نوع دیگر تعداد تخم زیاد می باشد که می تواند از این دستگاه استفاده می کند که همه ی این موارد به نوع انتخاب شما عزیزان دارد.

 

نکته: در مورد پرورش و تکثیر و درآمد زایی از طریق بلدرچین خیالتان را با یک جمله راحت کنیم و نگرانی و استرس را از بین ببریم و آن این است که دوره بازگشت سریع سرمایه بسیار بالاست به علت میزان تخم گذاری بیش تر از سایر پرندگان که به مدت ۷ ماه ۲۰۰ تخم می گذارد و رسیدن به سن زود تولید مثل در سن دوماهگی پس پرورش و سودآوری بسیار از لحاظ اقتصادی توجیه دارد و همین حالا شروع کنید.

 

هزینه های بلدرچین

تا اینجای کار میزان هزینه ها شامل: هزینه اجارهه (اگر فضای حیاط یا روستایی ندارید)، هزینه فن، قفس(برای مراقبت بهتر از جوجه ها، هیتر و کولر (سیستم گرمایشی و سرمایشی بستگی به منطقه آب و هوایی شما)، و هزینه بلدرچین ها (در اینترنت یا بازار های محلی بستگی به نوع و نژاد و سن قیمت ها فرق می کند)، یا هزینه خرید دستگاه جوجه کشی و تخم ها
و هزینه های متغیر شما شامل: هزینه آب و برق و گاز، هزینه خوراک بلدرچین ها، هزینه وسایل بسته بندی و هزینه حمل و نقل خواهد بود (یک پرورش دهنده با سالن و مزرعه بزرگ در نظر گرفته شده که با فروش و ارایه به بازار محصولات خود را ارایه می دهد و کشسب درآمد می کند).

 

کسب درآمد و فروش محصولات بلدرچین

با ارزیابی بازار، محاسبات تیم ما بر این است که قیمت تمام شده هر تخم ۸۰ تومان و قیمت تمام شده هر بلدرچین بالغ ۱۵۰۰ تومان می باشد.

پس اگر ۲۰۰۰ بلدرچین پرورش دهید و هر کدام هفته ای ۴ تخم بگذارد، ماهیانه ۳۲۰۰۰ تخم خواهید داشت. اگر از هر تخم ۴۰ تومان سود داشته باشد، در کل ماهیانه ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان سود خواهید کرد.

اگر قصد فروش بلدرچین گوشتی را دارید، باید بدانید که دوره بازگشت سرمایه شما ۵۰ روزه خواهد بود یعنی اگر از هر بلدرچین ۱۰۰۰ تومان سود کنید (قیمت فروش ۲۵۰۰ منهای قیمت تمام شده ۱۵۰۰) در تعداد ۲۰۰۰ عددی بلدرچین ۲ میلیون تومان سود خواهید کرد. که سود ماهیانه شما در این روش برابر با ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

مزیت روش پرورش بلدرچین گوشتی نسبت به بلدرچین تخم گذار این است که شما نیاز به خرید قفس های مکانیزه ندارید، از قفس های دست ساز نیز می توانید استفاده کنید.

 

کجا و چطور محصولات بلدرچین پرورشی خود را بفروشیم؟

با توجه به عرصه نیاز مردم نسبت به گوشت و تخم این پرنده می توانید با استفاده از اینترنت (دیوار یا شیپور)و یا بازار های محلی شروع به فروش کنید و یا با ارایه دادن محصولات به فروشگاه ها اقدام به فروش و درآمد زایی کنید در کل فکر و استرس فروش را نداشته باشید چون همیشه بازار برای خرید و فروش این محصولات گم است.

 

نتیجه گیری و کلام آخر

با هر مقدار سرمایه ی اولیه شما می توانید شروع به پرورش این پرنده کنید و به کسب درآمد برسید تنها لازمه و قدم ابتدایی، آگاهی و شناخت این پرنده و علاقه و یاد گرفتن مهارت های دیگری مثل مراقبت و نگهداری و در آخر فروش محصول خود را دارید و در پایان سخن از اینکه مقاله مارا مطالعه کردید بسیار سپاسگذاریم امیدواریم شاد موفقیت چشم گیر شما تا پایان راه یعنی کسب سود و درآمد باشیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
«پولدار شو»، یک چراغ راه است برای شمایی که دوست داری یک گام خوب اقتصادی در مسیر زندگی بردارید، این سایت قرار نیست به شما صرفا اطلاعات کلی درباره کارآفرینی بدهد یا مفاهیم اقتصادی را برایتان توضیح بدهد، هدف گروه گردانندگان این سایت در مرحله اول معرفی مشاغل مختلف و همچنین اشتغال‌زایی برای جوانان و افراد جویای کاری است که سرمایه اندکی دارند اما چشمشان به آینده است، آینده ای که دوست دارند با دستانشان و با فکرشان آن را زیبا بسازند. در این پایگاه تمام تلاش‌مان این است که ‌اطلاعات کافی درباره‌ی بازار کار، نحوه ی ورود به دنیای سرمایه‌گذاری و کسب و کار، پرورش توانایی‌ها و استعدادهای لازم در زمینه کارآفرینی و همچنین معرفی بازارهای جهانی، چگونگی ورود به دنیای واردات و صادرات، میزان عرضه و تقاضا در صنایع مختلف …. به زبانی ساده و همه فهم ارایه شود.
آمار سایت
  • افراد آنلاین : 1
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید هفته : 168
  • بازدید ماه : 619
  • بازدید سال : 2,799
  • بازدید کلی : 33,003

  • ماکو سافت